Čeprav je (delno tudi v koalicijski pogodbi) veliko govora o sodelovanju javnosti v odločevalskih postopkih, ni bilo zaznati aktivnosti, ki bi to zagotovile oz. izboljšale vključenost javnosti v vseh fazah odločanja o infrastrukturnih projektih. Vlada je v več primerih celo delovala v nasprotju z zavezo. Zakon o ukrepih za obvladovanje kriznih razmer na področju oskrbe z energijo, ki do konca leta 2025 omogoča, da pride v času energetske krize do odstopanj pri mejnih vrednostih emisij, je bil septembra 2022 v državnem zboru po nujnem postopku sprejet, še preden se je končala javna obravnava. Nadalje je bil julija 2023 sprejet Zakon o uvajanju naprav za proizvodnjo električne energije iz obnovljivih virov energije, ki se izogiba vključevanju javnosti v postopke umeščanja OVE v prostor, kar povečuje verjetnost za konflikte. V novembru 2023 je bil s strani vlade potrjen Zakon o obnovi in razvoju po avgustovskih poplavah, ki sploh ni bil v javni obravnavi, vsebuje pa problematične določbe, ki pod krinko odprave administrativnih bremen uvajajo izjeme v škodo varstva javnih interesov trajnostnega urejanja prostora. Prav tako izpostavljamo primer ogromnega in za zagotovitev učinkovitega ter dostopnega javnega potniškega prometa izjemno pomembnega infrastrukturnega projekta Potniški center Ljubljana , ki je voden izjemno netransparentno (čeprav MZI trdi nasprotno), strokovna in druga zainteresirana javnost pa na nobeni točki ni imela možnosti za vključitev v njegovo snovanje. Verjetno najbolj v nebo vpijoč primer izključevanja in izigravanja javnosti ter sprejemanja odločitev o infrastrukturnih projektih za zaprtimi vrati pa je projekt JEK 2 – pa čeprav gre za največji infrastrukturni projekt v zgodovini Slovenije, ki se še kako tiče celotnega prebivalstva.
Pristojni državni organi:
Je predvolilna zaveza vključena v koalicijsko pogodbo? DELNO
Infrastrukturni projekti morajo biti vključujoči in transparentni. Zagotoviti je treba dosledno izvajanje zakonodaje o sodelovanju javnosti v vseh fazah projektov, še posebej, dokler so odprte še različne možnosti. Zagotoviti je treba dosledno izvajanje zakonodaje na področju javnega naročanja.