Kljub aktivnostim ministrstva za okolje, podnebje in energijo na področju sprejemanja predpisov opaznih premikov k neodvisnemu izvajanju monitoringa naprav in presoj vplivov ukrepov oz. projektov na zdravje ni. Država problematike finančne odvisnosti izvajalk_cev monitoringa in presoj vplivov na zdravje kljub obljubam in dogovarjanjem sistemsko ne odpira oziroma se je loteva v nasprotju z obljubljenim.
Glede izenačitve mejnih vrednosti sosežigalnic s sežigalnicami odpadkov je civilna družba v državni zbor vložila predlog sprememb Zakona o varstvu okolja (ZVO-2), ki ga je DZ potrdil. Ta izenačuje okoljske standarde za sosežigalnice odpadkov s sežigalnicami odpadkov, kar bo v štirih letih vodilo do strožjih okoljskih standardov v praksi.
Pristojni državni organi:
Je predvolilna zaveza vključena v koalicijsko pogodbo? DELNO
Vzpostaviti je treba ustrezne in redne monitoringe stanja okolja in narave (biodiverzitete) na celotnem območju Slovenije, ki se izvajajo neodvisno od interesov investitorjev. Imenovanje oseb, zadolženih za pripravo dokumentacije za presojo vplivov, naj izvede ministrstvo za okolje, in sicer po naključnem sistemu (npr. po principu imenovanja sodnih cenilcev), investitor pa stroške izdelave poravna izvajalcu posredno preko ministrstva, ki za ta namen vodi sklad. Dosledno naj se implementira mednarodno priznan institut presoje vplivov ukrepov oziroma projektov na zdravje, ki jih ocenjuje zdravstvena stroka. Mejne vrednosti izpustov za sežigalnice in sosežigalnice odpadkov naj se izenačijo, saj je razlikovanje v zakonodaji nesprejemljivo z vidika škode, ki jih lahko sosežigalnice povzročajo zdravju ljudi in naravi.
Ta zahteva mora biti izpolnjena v roku enega leta od nastopa mandata.