Strategija slovenskega turizma 2022–2028 je trajnostni turizem opredelila kot eno od ključnih razvojnih in promocijsko-tržnih vodil slovenskega turizma. V tem obdobju naj bi se krepila prizadevanja v smeri prilagajanja obstoječe turistične ponudbe na način, da bi ta izpolnjevala obljubo Slovenije kot zelene turistične destinacije. V Zeleno shemo slovenskega turizma je resda vključenih že 60 destinacij, a poraba javnih sredstev kot vzvod spodbujanja zelenega turizma bi bila lahko boljša. MGTŠ in Slovenska turistična organizacija (STO) bi morala sofinanciranje organizacije prireditev pogojevati z upoštevanjem načel organizacije trajnostnih dogodkov. Prav tako je trženje Slovenije kot turistične destinacije, ki ga izvaja STO, še vedno v preveliki meri usmerjeno na oddaljene trge in s tem v spodbujanje letalskih prevozov, ki so ogljično najintenzivnejši način potovanja.
Ministrstvo za infrastrukturo je leta 2024 skladno s Programom za večjo letalsko povezljivost Slovenije 2023–2025 ponovno objavilo javni razpis za večjo letalsko povezljivost Slovenije. S tem nadaljuje škodljivo subvencioniranje tujih letalskih prevoznikov iz proračuna RS (skupaj 16,8 mio €).
Pristojni državni organi:
Je predvolilna zaveza vključena v koalicijsko pogodbo? DELNO
Ohranjena narava mora predstavljati ključen razvojni vir. Turistične vsebine morajo temeljiti na spoštovanju lokalnih tradicij, doživljanju destinacije s poudarkom na interpretaciji (tako naravne kot kulturne) dediščine, upoštevanju nosilne zmogljivosti ter trajnostni mobilnosti in trajnostni oskrbi s hrano. Trženje Slovenije kot turistične destinacije je treba (ne glede na pandemijo) osredotočiti na domači in bližnje trge. Oblikovati je treba smernice in predpise za spodbujanje in podporo trajnostnemu turizmu, ki je del krožnega gospodarstva in prispeva k blaženju podnebne in biodiverzitetne krize, ustvarja pravično plačana zelena delovna mesta ter na vzdržen način zadovoljuje potrebe gostiteljskih skupnosti, obiskovalk in obiskovalcev ter turističnega gospodarstva. Kazalniki uspešnosti turistične industrije se morajo od množičnosti (prenočitev, obiska) premakniti h kakovosti ponudbe (okoljski certifikati in sistemi ravnanja z okoljem, ogljični in vodni odtis turizma, zaposlitve za polni delovni čas, gostota turistov, dodana vrednost).