Zaenkrat nimamo ustreznih nacionalnih podlag in usmeritev, ki bi spodbujale umirjanje prometa v mestih (znižanje hitrosti v mestih na 30 km/h) ter znižanje hitrosti na avtocestah in glavnih cestah, kar dokazano znižuje onesnaženost zraka. Prav tako ni ustreznih strategij in regulacij, na podlagi katerih bi se mesta bolj pogumno odločala za uvedbo območij brez emisij (nizkoemisijske cone – LEZ, ultra nizkoemisijske cone – ULEZ). Poleg tega še niso bili storjeni ustrezni koraki v smeri učinkovitejšega in čistejšega javnega potniškega prometa v mestih (v prihodnjih letih sicer pričakujemo večji delež čistejših vozil, predvsem električnih avtobusov), še manj pa v smeri omejevanja osebnih vozil. Število prevoženih kilometrov v Sloveniji raste, po dolgem času pa ponovno rastejo tudi povprečne emisije novih avtomobilov (!). Edini korak, ki je bil storjen in bo posredno vplival na zmanjšanje onesnaženosti zraka, je sprejem Zakona o infrastrukturi za alternativna goriva maja 2023.
Na ravni EU je bila oktobra 2024 sprejeta prenovljena Direktiva o kakovosti zraka , ki uvaja strožje standarde za ključne onesnaževalce, kot so delci PM 10, PM 2,5 ter dušikov in žveplov dioksid. Države članice morajo v dveh letih prilagoditi zakonodajo in močno znižati mejne vrednosti onesnaževal.
Pristojni državni organi:
Je predvolilna zaveza vključena v koalicijsko pogodbo? DELNO
Zahtevamo sprejem ukrepov za zmanjšanje onesnaženosti zraka v mestih, kot so različne oblike nizkoemisijskih con, ustrezna parkirna politika, regulacija pretočnosti, strateške omejitve hitrosti, učinkovit in čist javni potniški promet, zelena mestna logistika ter ustrezne površine za kolesarke in kolesarje ter peške in pešce.